Äntligen ett inlägg



Hejsan

Det ha varit riktigt dåligt med att uppdatera från min och Emmas sida dom senaste dagarna. Jag har varit förkyld och Emma har inte hunnit. Men nu lovar iallafall jag att bli bättre, för nu börjar jag äntligen känna mig bättre från förkylningen.

Idag red jag ut på Quinnie själv faktiskt. Quinnie är en sådan här häst som får lite lätt panik eller så blir hon jävligt förbanad så hon är inte rolig att rida ut på själv, är spänd som jag vet inte vad och kan sätta igång och bocka som en galning eller vägra gå framåt. Men IDAG så var det underbart! Hon lyssnade på mig hela vägen. Tränade lite på galopp fattningar och avsaktningar. Kände att detta behövdes efter som hon har en tendens till att rusar iväg i galoppfattningarna och är lite okontaktbar när man ska sakta av. Men allt gick galant idag! Hon gjorde precis som jag ville.

Så nästa gång det går dåligt och ingenting går som man vill... Så ska jag minnas denna dag och att hon är duktig innerst inne bara att det inte alltid går som man vill eller tänkt sig, haha.

Så denna ridtur var minst sagt lyckad. Och ett STORT framsteg i att rida själv. Borde kanske träna oftare på att rida själv med henne så hon accepterar läget och att man slipper krångel.

// Matilda

Kommentarer
Postat av: Fanny & Filippa ♥

Jättefin blogg & jätte söta hästar ♥♥♥



2012-03-07 @ 09:40:14
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0