Tävling




Vet ni vad jag ska göra imorgon...???

Jo jag ska tävla !!! Det är en vanlig clear round tävling. Men det blir roligt det med. Anmälde mig bara till en klass med Trilla, så det fick bli 70cm. Jag hoppas verkligen vi klarar det denna gången, som bäst har vi klarat 70cm med 8 fel och det var två vägringar på två olika hinder. Så denna gången hoppas vi verkligen att det ska gåå!!

Det är ett jätte stort steg för både mig och Trilla att klara det!! När jag började rida Trilla på ridskolan för ungefär två år sen så lovar jag er hon kunde knappt hoppa 50 cm utan att riva eller vägra eller typ dö av ansträngning, haha. Ne men jag har verkligen kämpat med den hästen. Vi började tävla på clear round tävlingar efter sommaren någon gång förra året. Då startade jag min första klass i 50cm och sedan 60cm. Jag klara av dom felfritt och var hur jävla stolt som helst!! För det första hade jag aldrig tävlat så bara att vara med var en stor grej för mig. Sen så lyckades jag med Trilla. Sen jag var med på den tävlingen har jag inte missat en enda tävling på TFRK.

Men ett av det bästa minnet med Trilla var när vi var med på Klubb Mästerskapet Jag hoppade min 60cm bana allt gick bra jag var felfri Sen så var det inget mer med det för en någon sa att jag kom trea!! Jag hade helt glömt av att det var placeringar allt fokus var på att vi hade klarat det felfritt. Självklart var jag jätte stolt över Trilla och tyckte det var jätte roligt att vinna något i en tävling för första gången i mitt liv.

Nu tränar jag så mycket jag kan med Trilla på varenda Träningstävling. Till nästa Klubbmästerskap satsar vi på en vinst !!!

- Matilda










Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

Lycka till :D

2012-04-28 @ 17:24:04
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0