Drömmar


Mina drömmar är olika från natt till natt. Ibland minns jag dom inte och ibland är dom så tydliga så man nästan undrar om det hände på riktigt. Men en sak är säkert, mardrömmarna är värst!

Det är rätt häftigt att drömmar kan kännas så verkliga och att man mitt i natten drömmer överhuvudtaget. Det är både häftigt och skrämmande på samma gång. Hur man kan vakna mitt i natten alldeles svettig och helt förtvivlad, över något man drömt. Att känslorna blir så fruktansvärt starka och verkliga.

Vissa gånger blir drömmarna så verkliga så man till och med går i sömnen. Tänk vad läskigt och hur mycket man kan göra mitt i natten utan att riktigt kunna kontrollera det själv. Att man är så himla nära drömmarna men alldeles för långt bort för att kunna kontrollera dom.

Mardrömmar är inte dom ända drömmarna man kan få på natten. Den finns vanliga snälla drömmar som kan både vara konstiga och roliga på samma gång, och ibland undrar man hur allt egentligen hängde ihop. Det finns även dagdrömmar, framtidsdrömmat eller så har man en dröm om något man vill uppnå i sitt liv.

Mina dagdrömmar handlar ofta om vad jag vill göra i framtiden eller vad jag vill uppnå i livet. Ofta handlar det om att jag vill resa till massa varma länder eller om att få en alldeles egen häst. Vissa drömmar kanske till och med går i uppfyllelse medans vissa drömmar är helt orealistiska. Men det är det som är poängen med drömmar, man kan drömma om vad som helt fast det är helt orealistiskt i verkligheten.

Utan dessa drömmar tror jag att vi människor hade varit väldigt tråkiga, skal som går runt utan själ. Jag tror det är bra för kroppen att man får drömma sig bort till en bättre värld ibland.  Annas skulle man aldrig se framåt i tiden, utan bara vara!

Drömmar för mig är också något man inte riktigt kan förstå sig på. Jag tror det är lite av det övernaturliga.

 

- Matilda

 


Kommentarer
Postat av: kate

sv: tack så mycket vad snällt :)

2012-04-02 @ 16:07:26
URL: http://joleens.blogg.se/
Postat av: Amanda&Moa

sv: Tack detsamma :)

2012-04-02 @ 17:14:44
URL: http://moaoamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0