Det visste ni inte va?

Tio saker ni inte visste om mig.

1. För tre år sen tyckte jag det var läskigt att hoppa hinder som var över 60cm. Men nu älskar jag att hoppa! Ju högre desto härligare känsla, haha.

2. Jag är rädd att komma i vägen för två hästar som är arga på varnadra. Jag skulle hämta en häst i hagen i somras och den stod brevid en annan häst som stod och beta men helt plötsligt blev den här andra hästen jätte arg på den hästen jag skulle hämta, så den vänder sig om och sparkar mot min häst, samtidigt som min häst stegrar sig! Och där mitt mellan dom står jag försvarslös. Som tur var blev jag varken träffad av någon av deras hovar. Men var tio centimeter från att få både fram- och bakhovarna i huvudet. Sen dess blev jag lite rädd för att det ska hända igen.

3. Jag har aldrig hoppat med en häst. Fast jag har ridit i snart 10år så har jag aldrig hoppat med en stor häst. jag har ridit på ponny hela mitt liv. Och i nuläget ser det inte ut som jag kommer sluta med det heller.

4. Trilla betyder otroligt mycket för mig. Jag vet att hon bara är en ridskoleponny som jag rider en gång i veckan. Men den kontakten jag har fått med henne går inte att beskriva hon betyder verkligen allt för mig. Tror ingen riktigt kan förstå det. Men jag skulle göra allt för att få henne.



5. Jag älskar att galoppera fort. Finns det något att skriva här meningen säger allt!

6. Jag hatar att Snobben är snabbare en Quinnie. Snobben galopperar mycket snabbare en Quinnie trots att han är så liten. Vilket gör att han vinner alla galopp tävlingarna. (om inte jag tjuvstartar förstås)

7. Jag skulle vilja bli bra på gymkhana. Jag hade tyckt att det var riktigt kul att kunna vara grym på gumkhana.

8. Quinnie var den första hästen jag red. När jag var liten och började på ridskola, så stod Quinnie några år där så hon var den första hästen jag red. Men hon har inte stått där på länge nu, för hon blev halt och trivdes INTE alls där. Så jag blev lite smått förvånad när jag skulle åka och provrida henne.

9. Jag pratar med hästen när jag rider. Jag pratar högt och mycket med hästen jag rider på, haha. T.ex. ska vi hoppa säger jag ofta till hästen att: Nu måste du vara duktig och springa bra och hoppa det hindret sen får du inte glömma och svänga för då missar vi andra hindret. Haha, men det brukar faktiskt ofta går bra.

10. Min högsta dröm är att få Trilla!

-
Matilda


Kommentarer
Postat av: fanny

SV: Åh tack så jätte mycket!!

2012-03-12 @ 13:37:24
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Moa Kauppila

hejhej! Tack så mycket! Din var oxå superfin! :)

2012-03-12 @ 14:44:49
URL: http://moakauppila.blogg.se/
Postat av: Angelica- kulltorpsbramaa.blogg.se

Sv: Tack :D din blogg är också bra!!! :)♥



// AJ♥

2012-03-12 @ 15:43:24
URL: http://kulltorpsbramaa.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej ! ♥

Jag rider inte på TRFK, jag rider på skansens gård ;) Min kompis rider där ♥ fin blogg ♥

2012-03-12 @ 18:48:50
URL: http://fyrfotarvannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0